Több oka is van annak, hogy miért érdemes inkább a DSG vezérlő javítása mellett dönteni a csere helyett. Bizonyos típusoknál nem ritka a meghibásodás, a VolksWagen, Audi, Seat és Skoda márkák gyakori vendégnek számítanak a DSG szerelőműhelyekben. Ugyanakkor más márkák esetében is előfordulhat meghibásodás, legfeljebb ritkább esetben.
A DSG váltó meghibásodása
Sajnos az idő vasfoga, illetve a folyamatos használat az autó egyetlen alkatrészét sem kíméli, így a DSG váltót sem. A modern diagnosztikai eszközök segítségével egyszerűen meg lehet állapítani a meghibásodás tényét. Ugyanakkor egyéb, műszerek alkalmazása nélkül is könnyen észrevehető jelek is mutatják, hogy valami nincs rendben. Ilyen például, ha minden igyekezetünk ellenére sem találjuk a hátra menetet vagy ha kimaradnak sebességfokozatok.
Bizonyára sokan emlékeznek még arra, amikor tanulóvezető korukban csak nagy nehézségek árán tudtak elindulni az autóval, mely folyamatosan rángatott. A DSG váltó meghibásodása esetén ugyanez a rángatás újfent érzékelhető. A váltóból érkező csörgő, búgó hangok nem sok jóra engednek következtetni. A műszerfalon lévő kis villogó fogaskerék szintén azt mutatja, hogy a váltó meghibásodott.
A P189C, P17BF és a 06300 hibakódok azt mutatják, hogy a sebességváltó hidraulikus egységében nyomásveszteség van. Ez a hidraulikaházban keletkezett törés vagy repedés miatt következik be. A megoldást az jelenti, ha a szakemberek kijavítják a nyomástartó akkumulátort, valamint az öntvényházat javítóbetéttel rögzítik. A dsgjavitas.hu weboldalon számos hasonló hasznos információt találhatsz még, illetve elérhetőséget is a szerelőkhöz.
Csere helyett javítás
Az egyik legfőbb indok a javítás mellett, hogy az új alkatrész rendkívül drága, méghozzá olyannyira, hogy több százezer forintba is kerülhet. A javítás további előnye, hogy nagyon rövid ideig kell nélkülözni az autót. Ráadásul az egység javításához felhasznált alkatrészek jobb minőségűek, mint az eredeti alkatrészé, ezért nem kell attól tartani, hogy a hiba megismétlődik.
A DSG váltó javítás a REWO-PRO műhelyében rendkívül gyors, mindössze másfél-két óra alatt kész a munka és egy hibátlan DSG váltóval folytathatod az utad. Ha hibát tapasztalsz, akkor mielőbb fordulj szakemberekhez, ugyanis meghibásodott váltóval rendkívül veszélyes a közlekedés.