Napjainkban, amikor már szinte minden szektort érint a munkaerő-hiány, egyre több álláshirdetéssel találkozunk. Ha pedig sokan keresnek ugyanolyan készségekkel, tapasztalattal rendelkező munkatársakat hasonló pozíciókra, bizony felmerül az őszinteség fogalma is. És az, hogy hogy lehet kitűnni a tömegből úgy, hogy közben őszinték maradunk?
Sokan próbálják úgy csábítani a jelentkezőket, hogy az álláshirdetésben túloznak, nem a valóságot állítják. Hogy ez miért káros és miért éri meg mégis őszintének lenni? Senki nem akar olyan munkát végezni, ahol nem érzi jól magát. És ha az álláshirdetésben már az elején rossz elvárásokat fogalmazunk meg, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy a felvett munkavállaló azon kezd el gondolkodni, hogy miért is vállalta az állást. Az őszinteség tehát a kulcs, mindig legyünk világosak és egyenesek az álláshirdetésben. Mit várunk el, mit kérünk és mit kínálunk – nem olyan bonyolult. Még így is lehet olyan hirdetést írni, ami egyedi, amire felkapják az emberek a fejüket, ami nem sablonos.
A rózsaszín máz helyett
Például úgy, ha leírjuk a nehézségeket, kihívásokat. Lehetséges, hogy a jelentkező már száz olyan hirdetést elolvasott, amiből megtudja, hogy milyen feladatok várnak rá és még a képesítése, tapasztalatai alapján is megfelel, de fogalma sincs, hogy milyen kihívásokkal is kell szembesülnie az adott munkakörben. Ideje levenni a rózsaszín szemüveget és leírni a nehézségeket, problémákat, kihívásokat.
Hogy ez őrültség lenne? Lehetséges, sőt, biztos, hogy kevesebben fognak jelentkezni egy ilyen álláshirdetésre. De abban is biztosak lehetünk, hogy akik jelentkeznek, azok megfelelnek a kritériumoknak.
Persze az is fontos, hogy hol hirdetünk, a job, munka, állás szavakra ugyanis millió találat az eredmény. Ha olyan helyen szeretnénk hirdetni, ahol ránk találnak a releváns tapasztalattal és képesítéssel bíró jelentkezők, akkor a Lépés Magazin a megoldás, az oldalon ugyanis ingyenes hirdetési lehetőséggel várják az ügyfeleket.
Lépés Magazin