Vállalkozásunk webhelyének megjelenítése a Google találatok között már fél siker, ha ügyfeleket szeretnénk vonzani és közönséget szeretnénk építeni. Mind a keresőoptimalizálás (SEO), mind a Google Ads alapvető fontosságúnak számítanak az online láthatóság szempontjából, de melyik a jobb?

Amint azt minden digitális marketingszakértő tudja, még a világ legjobb termékei és szolgáltatásai sem kelnek el reklám nélkül. Segítségre van szükségük, hogy pontosan olyan emberek találják meg őket, akik meg akarják vásárolni őket, és itt jönnek be a jól bevált megoldások, például a keresőoptimalizálás és a Google Ads.

A SEO kifejezés a keresőoptimalizálás rövidítése, amiben segít a SEOzseni webalkalmazás. Ez egy olyan technika, stratégia és bevált gyakorlatok gyűjteményére utal, amelyek segítségével a webhely a lehető legjobban rangsorolható a releváns SERP-eken (keresőmotor-eredmények oldalain).

A legtöbb keresőmotor-felhasználó alig pillant rá az adott keresési lekérdezés által adott találatokra. A kattintások 54,4 százaléka egyenesen az első három találatra esik és a keresőmotor-felhasználóknak csak egy kis százaléka tekinti meg a második oldalon található kereséseket. Innen ered az a szuper vicc, hogy ha valamit igazán el akarsz rejteni, akkor azt rakd a Google hatodik oldalára.

A keresőoptimalizálásnak a kulcsszókutatás, a tartalom marketing és a linképítés a legfontosabb pilléri, ezeken keresztül tud segíteni az oldalunk minél magasabb rangsorolásában. Egy jó SEO stratégia tartalmat releváns kulcsszavakat és kulcskifejezéseket a webhely különböző helyein, beleértve az írott tartalmat, a metaadatokat, az URL-eket és a képcímkéket. Egyszerű, hozzáférhető nyelvet használ és rendszerezett formázás használatával a szöveg könnyen áttekinthető rajta, olvasható és megemészthető.

Következetesen generál világos, vonzó, hasznos tartalmat, amely megfelel a keresőmotor-felhasználók igényeinek és aggályainak. A kattintásonkénti fizetés szolgáltatás (PPC) is a modern digitális marketingszakemberek rendelkezésére áll.

Más PPC-platformokhoz hasonlóan a Google Ads-felhasználó kattintással vagy megjelenítéssel fizet hirdetéseiért. A kattintásonkénti költség változó, és a kulcsszóajánlattételi folyamat határozza meg.A fizetett Google hirdetések közvetlenül a normál keresési eredmények mellett jelennek meg, jelenleg az oldal tetején és alján található bankokban.