Az ügyfelekért, vásárlókért folytatott verseny a piac minden területén rendkívül kiélezett, éppen ezért valamennyi eszközt meg kell ragadni, amivel a vetélytársaid fölé kerekedhetsz. A konkurencia folyamatos monitorozása egy kiváló eszköz arra, hogy lépést tudj tartani másokkal, ráadásul, ha kellőképp felkészült vagy, és kiismered riválisaid taktikáját, akkor máris egy lépéssel előttük járhatsz.
Így gyűrd le a konkurenciát!
A siker egyik legfontosabb záloga egy igényesen felépített, hiteles és népszerű honlap, hiszen a marketingtevékenységek jelentős hányada ezen keresztül zajlik, másrészt itt jelenik meg minden olyan információ, amire a célcsoportnak szüksége lehet. Sok esetben itt van a kutya elásva, ha a versenytársak látványosan jobban szerepelnek a piacon. Ennek kijavításában nyújt segítséget a konkurencia elemzés.
A Google keresőmotorja egy meglehetősen összetett és bonyolult algoritmussal működő rendszer, amelyet senki sem ismer teljesen, azonban vannak olyan szempontok és kritériumok, melyeket szem előtt tartva előrébb kerülhet a honlapod a Google találati listáján. Statisztikák bizonyítják, hogy az emberek kétharmada csak az első három találatot nyitja meg. Ebből már érzékelhető, hogy miért is fontos az, hogy a sikeres vetélytársak taktikáját te is megismerd, majd alkalmazd, hogy weboldalad előrébb kerüljön a találati listán. Ha ezt elérted, potenciálisan több ügyfél, vásárló fog téged választani.
SEO Audit
A SEO audit, vagyis konkurencia elemzés során a szakemberek azt vizsgálják meg, hogy egy adott weboldal mennyire optimalizált a keresők számára. A vizsgálat lényege nem csupán a saját weboldalad átfogó kielemzésében rejlik, hanem a konkurencia ugyancsak részletes áttekintésében is.
A konkurencia elemzés meglehetősen összetett, hiszen nagyon sok dolgot meg kell vizsgálni, olyanokat is, amire először talán nem is gondolna az ember. Vannak egyszerűbb elemei is az elemzésnek, melyeket akár te magad is el tudsz végezni, például megnézni, hogy egy-egy kulcsszó milyen gyakran, milyen formában, milyen szövegkörnyezetben fordul elő bizonyos weboldalakon, melyek a találati lista elején jelennek meg. De szintén szembetűnő lehet a megjelenés is, ami magában foglalja a honlap felépítését, igényes képivilágot, rendezett menüpontokat stb. Amit még érdemes megnézni konkurencia elemzés céljából, az a tartalomgyártás minősége, gyakorisága, hiszen ez ugyancsak kiemelt tényező a keresőoptimalizálás során.
Ezen túlmenően vannak olyan szempontok is, melyeket már laikus szemmel nem tudunk megvizsgálni konkurencia elemzés során, mint a programozás sajátosságai, vagy épp az adott oldalra mutató linkek száma stb.. Ilyen esetekben már szakértők segítségére lesz szükség, akik professzionális szinten végzik el a teljes SEO audit folyamatát, mint teszi azt a Honlapbirodalom is, amely egy többlépcsős, mindenre kiterjedő vizsgálatot készít ügyfelei számára a konkurens weboldalakról.