Ha szeretnél létrehozni egy weboldalt, akkor mindenképpen szükséged lesz egy domain névre. Ennek regisztrálásához nem kell szakembert keresned, te magad is könnyen el tudod végezni némi odafigyeléssel.
A domain regisztráció lépései
Amennyiben az AB Plusznál regisztrálsz domaint, akkor nagyon egyszerű dolgod lesz. Miután kiválasztottad a neked szimpatikus, szabad domain nevet, akkor a Domain Regisztráció Árak menüpontban választanod kell egy domain név végződést is. Klikkelj az Elérhetőség gombra, és a rendszer máris megmutatja, hogy az adott kombináció szabad-e.
Ha esetleg foglalt a kiszemelt domain név, akkor lehet, hogy egy másik végződéssel még le tudod foglalni. Ellenben ha még úgy sem sikerül, akkor új domain nevet kell kitalálnod.
A következő lépésben kapni fogsz a rendszertől egy számlát és egy visszaigazoló e-mailt. A .hu végződésű domainek esetében egy domain megrendelőlap kitöltésére is szükség lesz. Ezt aláírva kell visszaküldened szkennelve e-mailben vagy akár faxon néhány további dokumentum társaságában. Nemzetközi domainek esetében sokkal egyszerűbb minden, hiszen csak a számla kiegyenlítéséről kell gondoskodnod, megrendelőlappal nem muszáj bajlódnod.
Mi történik ezután?
A fenti teendők elvégzését követően elindítja az AB Plusz a domain regisztrációt. Legkésőbb másnap már használatba is fogod tudni venni a frissen regisztrált domain neved. Amint erre lehetőséged nyílik, kapni fogsz róla egy levelet az elektronikus postafiókodba.
Teendők domain átregisztrálása esetén
Egy .hu végződésű domain átregisztrálásához kelleni fog az aláírt domain megrendelőlap éppúgy, mint normál regisztráció során. Az eltérés annyi, hogy a domain megrendelőlapot a domain tulajdonos nevében kell kitölteni. Feltétlenül kelleni fog még a domain lemondó nyilatkozat is.
A visszaélések elkerülése végett mindkét félnek ki kell töltenie és alá is kell írnia ezt a papírt. Két tanúnak a szignójára is szükség van ahhoz, hogy hiteles legyen a dokumentum. Csak ezt követően lehet visszaküldeni a fent említett módokon elektronikus úton. A domain megrendelőlapot ebben az esetben már az új tulajdonosnak kell kitöltenie és aláírnia.
Mik ezek az említett további dokumentumok?
A már tételesen felsorolt papírok mellett a .hu végződésű domainek regisztrációjához, átregisztrációjához még néhány dokumentum megléte elegedhetetlen. Magánszemélyek esetében a szolgáltatónak el kell küldeni a domain megrendelőlap harmadik oldalán található nyilatkozatot. Vállalkozóknak a vállalkozói igazolvány másolatát, cégtulajdonosoknak pedig az aláírási címpéldányt, valamint a cégbírósági végzés másolatát szükséges elküldeniük.
Ha egy alapítványról, egyesületről, iskoláról vagy önkormányzatról van szó, akkor az AB Plusz kérni fogja az igazolást a meglévő adószámról. Elég elküldeni számukra a NAV bejelentőlapot is.
Mindezeken felül az alapító okirat és a cégbírósági bejegyzés másolata, továbbá az aláírási címpéldány az, aminek elküldése nem kerülhető el.